Monday 14 December 2015

Kandungan Siti Nurhaliza Kini Masuk Bulan Kedua - RotiKaya

Kandungan <b>Siti Nurhaliza</b> Kini Masuk Bulan Kedua - RotiKaya


Kandungan <b>Siti Nurhaliza</b> Kini Masuk Bulan Kedua - RotiKaya

Posted: 12 Nov 2015 04:45 PM PST

Mungkin atas usia kandungan yang masih lagi baru, Dato' Siti Nurhaliza mengambil keputusan untuk berdiam diri terlebih dahulu. Ini kerana, sumber terdekat kepada penyanyi itu mendedahkan sendiri perkara tersebut kepada Utusan Malaysia.

BACA: Siti Nurhaliza Tunggu Masa Sesuai Umum Kehamilan

"Ia, memang benar Siti Nurhaliza sudah mengandung. Kehamilannya kini dalam usia sekitar enam ke lapan minggu. Jika dilihat dalam kenyataan-kenyataan kepada media, baik Siti mahupun suaminya, Datuk Khalid sendiri tidak 'mengiyakan' berita kehamilan itu"

"Bagaimanapun, dalam masa yang sama, mereka juga tidak membuat 'penafian' kerana memang benar Siti sudah hamil. Tindakan ini bukan untuk membuatkan orang lain tertanya-tanya, juga bukan niat mereka untuk menyembunyikan berita baik itu. Tetapi dalam usia kan­dungan yang masih terlalu awal lagi, eloklah tidak terlalu didedahkan"

"Selain itu juga, pesan orang tua-tua juga diambil kira dalam soal ini. Tidak boleh terlalu bersuka ria dalam soal sebegini. Apabila sampai waktunya nanti, pada masa yang lebih sesuai, mereka akan tampil dan berkongsi berita baik itu dengan semua," jelas sumber yang terdiri daripada keluarga terdekat pasangan tersebut.

Selain itu, Siti juga didakwa tidak tidak terbang ke Palembang, Indonesia untuk meraikan majlis resepsi pernikahan Asyraf dan isterinya, Tya Ariffin yang berlangsung di sebelah pihak perempuan, malam ini atas nasihat doktor.

Malah video Siti dan juga penyanyi Hetty Koes Endang secara tiba-tiba melarang Siti untuk menari di pentas sambil menunjukkan ke arah perut pe­nyanyi berkenaan ketika konsert Satu suara baru-baru ini turut menguatkan spekulasi tersebut. Doakanlah yang terbaik untuk pasangan ini. (rtky/s)


Komen & Lain-lain

<b>Siti Nurhaliza</b> will judge a kids&#39; TV programme next - TheHive.Asia

Posted: 20 Nov 2015 12:21 AM PST


After her recent concert at Istana Budaya in early November, local singing sensation Dato' Siti Nurhaliza told TheHive.Asia that she will not be doing a lot of activities until the end of the year and will be focusing more on television programmes.

One of the things she's looking forward to is Astro's latest season of the children's singing competition series, "Ceria Popstar 3" where she will be one of the judges for the competition.

When asked regarding her music career, Siti said that for now she will only be playing small shows and doing photo shoots, but will probably be getting back to speed around mid-next year where she will be releasing a new music album.

Siti had also recently signed with the New York-based music streaming app, Yonder Music, where most of her songs will be available for download via the app.

"Yonder Music is popularly used in foreign countries and I think that this is a great partnership and a lot of local artistes are excited to be a part of it," said Siti at The Garage KL during the official launch of the Yonder Music app yesterday, 19 November 2015.


"I believe that Yonder Music would be a great platform for the young up and coming artistes in Malaysia and it is a wonderful app that can expand the local music industry," she added.

When the 36-year-old songstress was asked to clarify the rumour pertaining to her speculated pregnancy, Siti neither confirmed nor denied it.

However, one can deduce that with her involvement in a children's television programme and her lack of planned activities for the year – this might suggest that the rumour might be true after all.

(Photo source: Siti Nurhaliza's Instagram)

<b>Siti Nurhaliza</b> is indeed pregnant with her first child - TheHive.Asia

Posted: 15 Nov 2015 11:25 PM PST


It has been confirmed that Dato' Siti Nurhaliza Tarudin is indeed pregnant!

A source close to the singer has revealed that the singer is reportedly two months pregnant and she is due to deliver the baby in either June or July next year, according to a report from The Star taken from Utusan Malaysia.

"It is true that Siti Nurhaliza is pregnant. She is between six to eight weeks," said the source who is refused to be named.

Though neither Siti nor her husband Datuk Seri Khalid Muhamad Jiwa, better known as Datuk K, have confirmed the news, they didn't deny it either.

Siti's pregnancy speculation started 2 weeks ago when she uploaded a photo of a glass of goat's milk mixed with dates, a drink which is usually taken by pregnant woman.

The baby will be the firstborn child of Siti and her husband who tied the knot in 2006. Siti also has four stepchildren from her husband's previous marriage.


(Photo source: Siti Nurhaliza's Instagram)

Dato&#39; <b>Siti Nurhaliza</b> Kini Hamil? - RotiKaya

Posted: 08 Nov 2015 01:42 AM PST

Jika benar berita yang disampaikan ini, pastinya ia memberikan khabar gembira bukan sahaja Dato' Siti Nurhaliza dan keluarga sahaja malah peminat juga pastinya tidak sabar menunggu cahaya mata pertama penyanyi tersohor ini.

BACA: Dato' Siti Nurhaliza Kagumi Christiano Ronaldo Bantu Umat Islam

Dato' Siti Nurhaliza Kini Hamil?_in - ROTIKAYA

Menurut laporan daripada BH Online, Siti dikhabarkan kini sudah hamil dan perkara itu diberitahu melalui sumber yang menyatakan perkara tersebut disampaikan sendiri oleh anak lelaki tirinya, Asyraf Khalid yang melangsungkan perkahwinan pada 2 November lalu.

Selain itu, khabar angin ini dikuatkan lagi tiupannya melalui gambar susu kambing dan juga kurma yang dimuatnaik sendiri oleh Siti Nurhaliza di Instagram. Katanya, apa yang diamalkan oleh penyanyi itu digemari ibu mengandung kerana mempunyai banyak khasiat.

Bagaimanapun, ini bukan kali pertama Siti dilanda berita sebegini namun dalam masa yang sama, jika perkara ini benar, kami ucapkan tahniah dan mendoakan agar semuanya dalam keadaan baik-baik belaka kepada pasangan yang sudah mendirikan rumah tangga sejak dari Ogos 2006. (rtky/s)


Komen & Lain-lain

<b>Siti Nurhaliza</b> Tunggu Masa Sesuai Umum Kehamilan - RotiKaya

Posted: 08 Nov 2015 09:58 PM PST

Tidak mahu terus membuatkan peminatnya tertunggu-tunggu tentang berita mengenai kehamilannya, Dato' Siti Nurhaliza menjelaskan bahawa kini belum tiba masa yang sesuai untuknya menjelaskan perkara tersebut.

BACA: Dato' Siti Nurhaliza Kini Hamil?

"Siti rasa, belum masanyalah Siti bercerita tentang perkara tersebut dan Siti lebih fokus kepada konsert Satu Suara. Tetapi sekiranya itu adalah doa, doa yang baik untuk diri Siti, Siti mohon semua doakan semoga ia jadi kenyataan," jelasnya dalam satu perkongsian video oleh HLive di Instagram.

Semalam, melalui laporan BH Online, Siti dikhabarkan kini sudah hamil dan perkara itu diberitahu melalui sumber yang menyatakan perkara tersebut disampaikan sendiri oleh anak lelaki tirinya, Asyraf Khalid yang melangsungkan perkahwinan pada 2 November lalu.

Apa pun, peminat penyanyi ini dilihat tidah henti-henti menyuarakan rasa syukur dan berdoa agar apa yang dikhabarkan ketika ini adalah benar malah ada juga yang mengakui menangis kerana terlalu terharu dengan berita tersebut. Buat Siti, moga semuanya berjalan lancar dan dipermudahkan segalanya. (rtky/s)


Komen & Lain-lain

No comments:

Post a Comment