Monday 14 December 2015

Rumah Tangga Fasha Sandha Goyah, Nora Danish Didakwa ...

Rumah Tangga Fasha Sandha Goyah, <b>Nora Danish</b> Didakwa <b>...</b>


Rumah Tangga Fasha Sandha Goyah, <b>Nora Danish</b> Didakwa <b>...</b>

Posted: 04 Dec 2015 03:20 AM PST

Rumah tangga pelakon Fasha Sandha dan suami, Rizal Ashram Ramli kini berantakan, gara-gara campur tangan pihak ketika, yang juga dikatakan daripada ahli keluarga Rizal sendiri.

Memetik mStar, Fasha dilaporkan mengunjungi sebuah pejabat agama Islam baru-baru ini, bagaimanapun tidak dapat disahkan sama ada untuk mendapatkan kaunseling ataupun urusan penceraian.

Dikatakan, hal rumah tangga pasangan itu turut melibatkan bekas isteri Rizal atau dikenali sebagai Jejai, iaitu Nora Danish.

"Masalah ini sebenarnya sudah lama berlarutan berikutan konflik dengan keluarga mertua Fasha.

"Nora dan salah seorang keluarga Jejai saling memburukkan Fasha di laman sosial dan ia membuatkan rumah tangga pasangan itu semakin goyah," demikian menurut sumber, sebagaimana memetik mStar.

Jejai dan Nora pernah berkahwin pada Jun 2006 kemudian bercerai dua tahun selepasnya.

Jejai kemudiannya mengahwini Fasha pada April 2012 dan dikurniakan dua anak yang berusia dua tahun dan setahun. -Siakapkeli.my

#<b>NoraDanish</b>: Local Actress Under Fire For Hijab That Looks Like A <b>...</b>

Posted: 12 Nov 2015 09:02 PM PST

Share on Facebook

Share on Twitter

Share on LinkedIn

+

Oh no, Malaysian celebrity Nora Danish is getting a lot of flak for modelling a tudung that apparently looks like a Christian nun's wimple.

Note: A wimple is a cloth headdress covering the head, the neck, and the sides of the face, formerly worn by women and still worn by some nuns.

Nora Danish Nun TudungSource: Nora Danish's Instagram

The 34-year-old actress was modelling the headscarf for the launch of her hijab line, "OWLbyND" last week when scores of netizens took to Nora's Instagram account to criticise her. At the same time, she also got hit with accusations of showing an "Illuminati symbol" as she appeared with an owl on the catwalk.

Nora has since apologised for her actions. Local portal mStar Online quoted her as saying:

Honestly, I'm a positive-thinking person and I didn't realise that I looked like a nun as claimed on social media.

"But, I admit that it was my mistake for not being observant enough. I was the one who requested for clothes and a tudung like a hoodie, but when I modelled it on stage, I didn't realise it was backwards and looked like that," she added.

As for her decision to model with the owl, Nora said that it merely symbolised "OWLbyND".

Source: instagram.com/owlbyndSource: instagram.com/owlbynd

"I'm sad because the tudung was just launched, but people have already criticised it," she said.

Source: MMO, mStar Online.

<b>Nora Danish</b> Mahu Perlahankan Aktiviti Seni | Tonton Extra

Posted: 18 Nov 2015 03:31 PM PST

Wartawan: Faris Othman
Jurugambar: Shareza Shafiee

Nora Danish yang sebelum ini membuka kafenya sendiri, Kopi XOXO, kini melangkah setapak lebih jauh dalam dunia perniagaan dengan pelancaran jenama pakaian Muslimah, Owl by Nora Danish. Untuk lebih fokus dengan bidang perniagaan, aktres ini katanya akan memperlahankan aktiviti seni.

Nora ditemui ketika acara peragaan fesyen jenama pakaiannya itu mengulas mengenai keputusan yang diambilnya berkenaan seiring dengan cita-citanya bergelar usahawan. Jadi, dia harus bersedia untuk berkorban apa sahaja.

Owl by Nora DanishCita-cita asalnya untuk menjadi ahli perniagaan berjaya

"Saya sudah lama jadi anak seni, jadi saya gunakan platform ini untuk capai cita-cita menjadi ahli perniagaan yang berjaya. Itu cita-cita asal saya sebenarnya. Semuanya untuk masa depan diri, anak dan keluarga. 2015 saya lihat tahun yang tepat untuk saya mulakan perniagaan pakaian sendiri," kata Nora yang menambah folio perniagaan pakaian sebagai sebahagian dari skop kariernya bermula September lalu.

"Saya akan memperlahankan aktiviti seni sebab macam saya pernah cakap, saya tak akan selama-lamanya menjadi pelakon. Saya ada target saya sendiri. Matlamat saya untuk ada perniagaan pakaian sendiri adalah sasaran saya pada tahun 2105 ini selain Kopi XOXO.

Owl by Nora DanishTidak akan selama-lamanya menjadi pelakon

"Selepas Raya hari itu saya sudah kurangkan berlakon. Lebih kepada perniagaan ini. Kontrak saya dengan MiG akan tamat tahun depan kerana kontrak saya diperbaharui setiap tahun. Ini tahun terakhir dengan mereka. Saya tak mahu terikat lagi. Selepas ini sekiranya ada tawaran berlakon, saya akan pertimbangkan. Kalau okay, saya buat. Jadi tidak terikat dengan mana-mana pihak," katanya menjelaskan keadaan terkini kariernya.

Dalam acara peragaan itu, sejumlah tujuh rekaan selendang termasuk dua yang terbaru dan tiga jubah yang direka Nora dan kumpulan kreatifnya, diperagakan di hadapan rakan media dan stokis dari seluruh negara. Owl by Nora Danish adalah jenama pakaian Muslimah yang membawa pelbagai rekaan jubah dan tudung dengan citarasa kontemporari serta idea-idea segar namun tidak berlebihan.

Owl by Nora DanishTidak akan memperbaharui kontraknya dengan MiG

Pengguna laman sosial Instagram baru-baru ini kecoh seketika apabila ada antara mereka membuat komen tudung yang dipakai Nora pada malam itu menyerupai rahib Kristian manakala burung hantu yang menjadi simbol jenama, dianggap berkait rapat dengan gerakan rahsia Illuminati.

Memohon maaf atas kekhilafannya, Nora menjelaskan kepada mStar Online dia tidak sangka baju dan tudung yang digayakannya itu akan kelihatan sedemikian rupa. Berjanji akan lebih berhati-hati dalam mengayakan sesuatu fesyen terutamanya fesyen bertudung, Nora turut menegaskan penggunaan burung hantu pada majlis tersebut sekadar simbolik sahaja.

 
 

No comments:

Post a Comment